Методичні рекомендації
щодо оформлення матеріалів методичної розробки
для участі в обласному ярмарку педагогічних ідей та інновацій
1. Загальні вимоги
1.1. Залежно від особливостей і
змісту, матеріали оформлюють у вигляді тексту з ілюстраціями, таблицями тощо.
1.2. Матеріали подаються на паперових носіях
та в електронному варіанті (на CD).
1.3. Текст оформлюється в редакторі Word for
Windows і роздруковується на папері формату А4, шрифт розміру 14 Times New
Roman.
1.4. Розміри полів: ліве – 25-30 мм ; праве – 15 мм ; верхнє – 20 мм ; нижнє – 20 мм .
1.5. Текст друкується через 1,5 інтервали,
заголовки і виділені слова не підкреслюються. Текст не перевантажують курсивом,
шрифтами, назви структурних частин набирають таким же кеглем, але великими
літерами, наприклад: ВСТУП.
1.6. Усі сторінки мають бути пронумеровані.
Титульний аркуш і зміст не нумеруються, на вказаних сторінках номери не
проставляються, але включають до загальної нумерації.
1.7. Текстовий матеріал може поділятися на
частини, розділи, підрозділи, пункти і підпункти.
1.8. Розділи і підрозділи повинні мати
заголовки. Пункти та підпункти можуть мати заголовки. Заголовок відокремлений
від тексту зверху і знизу, відстань між
назвою заголовку і підзаголовку – один пропущений рядок.
1.9. Заголовки структурних елементів потрібно
розташовувати посередині рядка і друкувати великими літерами без крапки в
кінці. Якщо заголовок складається із двох і більше речень, їх розділяють
крапкою. Кожну структурну частину роботи треба починати з нової сторінки.
2. Вимоги до структурних елементів методичної розробки
2.1. Титульний лист
(Додаток 1)
Титульний лист
містить дані, що подаються у такій послідовності:
а) повна назва
обласного управління освіти, СОІППО, управління освіти Шосткинської міської
ради, міського методичного кабінету;
б) тема роботи;
в) відомості про
автора роботу, назва закладу;
г) назва міста, рік
оформлення матеріалу.
2.1.1. Вибір теми передбачає додержання науковості та чіткості
її формулювання.
2.1.2. Методично грамотному формулюванню назви розробки
сприятиме дотримання автором таких рекомендацій щодо вживання термінів і
понять:
♦ Правильно вживайте терміни:
технології – упровадження технологій;
інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) –
використання засобів ІКТ;
методи, прийоми –
застосування методів; застосування,
реалізація прийомів;
форми, засоби – використання форм, засобів.
♦ Уникайте формулювань з
мовними штампами: шляхи, через, при, з метою тощо, наприклад:
Шляхи активізації пізнавальної діяльності …
Розвиток творчих
здібностей учнів школи І ступеня шляхом оптимального використання …
Розвиток творчої
компетентності дошкільників через емоційне спілкування з природою.
Розвиток творчого
мислення учнів при вивченні ручної обробки деревини (правильно – …у процесі
вивчення…).
♦ Не вводьте у назву зайві, надлишкові слова, які структурно
обтяжують фразу, як-от:
Ефективність використання новітніх комп’ютерних технологій
при вивченні… …новітніх інноваційних технологій…
Роль сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій навчання …
Організація роботи із формування…
♦ Обсяг назви методичної розробки має становити 9-12 слів.
2.2. Зміст. У змісті передбачена нумерація сторінок (Додаток
2).
До змісту включають: перелік документів, що супроводжують
матеріали; послідовно перелічені назви всіх розділів, підрозділів (якщо вони
мають заголовки); висновки; рекомендації; бібліографія; перелік публікацій;
назви додатків і номери сторінок, які містять початок матеріалу. В змісті
можуть бути перелічені номери і назви ілюстрацій і таблиць із зазначенням
сторінок, на яких вони вміщені.
2.3. Заявка,
адресована голові експертної комісії (Додаток 3).
2.4. Анотація роботи (авторська) – скорочений виклад змісту
роботи у такій послідовності:
- актуальність
обраної теми;
- алгоритм або
технологія діяльності;
- результативність.
2.5. У вступі у стислій формі
обґрунтовуються актуальність, світові та вітчизняні тенденції вирішення
проблеми, сучасні потреби практики, взаємозв’язок із сучасними науковими
дослідженнями, бажано посилання на сучасні нормативні документи. Це насамперед
відповідь на запитання «Чому я вибрала цю тему?», яка мета розробки, її стисла
характеристика і призначення.
2.6. В основній частині автор
повинен розкрити тему на сучасному рівні, послідовно і в системі:
- педагогічна ідея (проблема),
-
наукові підходи,
- методичне обґрунтування,
- практична реалізація.
2.7. Висновки повинні носити
конкретний характер і бути цілком підтверджені цією роботою. У висновках
подається оцінка одержаних результатів, ефективність застосованих технологій,
доцільно продемонструвати результативність роботи, подати рекомендації. Якщо
розробка має вид методичних рекомендацій, то рекомендації мають бути
конкретними і ґрунтовними.
Висновки можуть спиратись на додаткову інформацію, наведену
в додатку.
2.8. Список використаних джерел (Бібліографія). Цей
структурний елемент повинен містити список використаної сучасної літератури, за
можливості – назви видань, на які не було посилань у досвіді, але які можуть
викликати інтерес (список рекомендованої літератури).
2.9. Додатки. У додатках
вміщують матеріал, який:
- ілюструє тези
основної частини та є необхідним для повноти розкриття досвіду;
- не може бути
послідовно розміщений в основній частині, оскільки є великим за обсягом;
До складу додатків можуть входити:
- матеріал, що
відображає методичну роботу автора (конспекти занять, сценарії виховних справ з
методичним коментарем, методичні розробки
системи занять, рукописи навчальних видань, програм тощо);
- додаткові
ілюстрації або таблиці, фотографії тощо;
- бібліографічний
опис авторських публікацій.
Обсяг розділу – довільний.
3. Вимоги до
конкурсних робіт
3.1.На Ярмарок
можуть бути представлені:
-
практичні аспекти використання педагогічних
технологій навчання та виховання, що доповнюються розробками уроків, виховних
заходів;
-
авторські підручники, посібники;
-
методичні рекомендації;
-
дидактичні матеріали;
-
електронні та інші засоби навчального призначення.
3.2.Конкурсні
матеріали мають включати:
-
заявку на участь у конкурсі за формою, що
затверджується наказом управління освіти Шосткинської міської ради;
-
коротку анотацію матеріалів;
-
інформацію про автора;
-
електронний варіант поданих матеріалів.
3.3.Критерії
відбору:
-
Науковість;
-
відповідність вимогам чинних освітніх програм;
-
системність та цілісність роботи;
-
ступінь навантаження учнів для досягнення
поставлених завдань;
-
використання гуманістичних підходів і
нетрадиційних методичних прийомів;
-
доцільність використання методів і прийомів, ІКТ
– технологій, мультимедійних засобів, дотримання санітарно-гігієнічних вимог;
-
результативність;
-
культура оформлення конкурсних матеріалів.
Кожний критерій оцінюється за 5-ти бальною
системою.
4. Конкурсні
матеріали обов’язково супроводжуються рецензією фахівців на рівні міського
методичного кабінету та затверджуються начальником управління освіти.
5. Робота
Ярмарку передбачає проведення майстер-класів.
Немає коментарів:
Дописати коментар