Перекладач

Уроки

Тема:  Одиниці вимірювання площі. Прості і складені задачі, що включають дії над величинами,   вираженими одиницями площі.
Мета: ознайомити учнів із одиницями вимірювання площі: 1 мм2, 1 см2, 1 дм2, 1 м2, 1а. 1 га, 1 км2;
            вправляти учнів у розв’язуванні простих і складних задач, які включають дії над величинами, вираженими одиницями площі;
            розвивати просторове уявлення, навички усних обчислювань;
            виховувати бажання вивчати математику.
Обладнання:    моделі букв, таблиця «Одиниці вимірювання площі», геометричні фігури, сигнальні картки, таблиці для кожного учня «Одиниці вимірювання площі»
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні зв’язки: довкілля, українознавство, українська мова.
Нові слова: ар, сотка, гектар.
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-         До якого уроку приготувалися?
-         Яка мета вивчення курсу математики в початковій школі, на Вашу думку?
-         Яку тему ми почали вивчати два уроки тому?
-         Де можуть стати в нагоді знання даної теми?



ІІІ. Актуалізація та закріплення знань.
1.     Робота в зошиті. Запишіть число, класна робота.
2.     Погляньте на дошку. Серед написаних даних виберіть ті, які мають відношення до теми «Площа».
6 см2, 4 кг, 5 м, 6 дм, 2 год, 30 см, 30 см2, 128 см2.
Запишіть ці дані. Що таке квадратний сантиметр? Які розміри може мати прямокутник, якщо його площа 6 см2? ( 3 і 2 см, 6 і 1 см). Як знайти площу прямокутника?
3.     Математичний диктант.
-         Знайдіть площу прямокутника за сторонами 2 і 4 см.
-         Площу прямокутника зі сторонами 3 і 5 см.
-         На скільки площа другого прямокутника більша за площу першого?
-         Площу квадрата зі стороною 5 см .
-         Обчисліть периметр квадрата зі стороною 5 см.
-         Знайдіть площу та периметр прямокутника зі сторонами 2 і 3 см.
8 см2, 15 см2, 7 см2, 25 см2 , 20 см, 6 см2,  10 см.
4.     Взаємоперевірка та оцінювання.


IV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Повідомлення теми та формулювання завдань уроку.
-         У кожного з Вас на парті лежить геометрична фігура, з написаною на ній буквою. Вам потрібно визначити площу, яку займає фігура. Потім  прикріпити на смужку паперу фігуру на те місце, де написано Ваше значення. Командир команди перевіряє правильність виконання роботи.
-         Прочитайте, яке висловлювання у вас вийшло.
(ОДИНИЦІ     ВИМІРЮВАННЯ  ПЛОЩІ)
-         Так. Сьогодні на уроці ми будемо говорити про одиниці вимірювання площі. Спробуйте сформулювати завдання нашого уроку.
2.     Бесіда. Ми вже знаємо, що площа – це математична величина. Її можна не тільки порівнювати, а й вимірювати. Нагадайте мені, будь ласка, яку одиницю вимірювання площі ми вже знаємо. Правильно. Але ще учні нашого класу знають і інші одиниці вимірювання.
3.     Робота в групах. Сьогодні ви повинні познайомитися ще з деякими одиницями. Працюючи в групах, кожен повинен заповнити таблицю «Одиниці вимірювання площі». Візьміть табличку, ручку та повідомлення, яке ви приготували. Послухайте завдання: кожен учень по черзі розповідає про свою одиницю, а інші заповнюються табличку з його слів. Виконуйте це по порядку.
4.     Перевірка. З якими одиницями ви познайомилися? Що таке 1 мм2? Що таке 1 дм2?




5.     Робота з підручником.
а) Завдання 492, с. 78 (фронтально).
На малюнку ви можете побачити 1 см2 та 1 дм2. Скажіть, скільки квадратних сантиметрів містить один квадратний дециметр? (100)
б) Завдання 493, с. 78 (письмово) за варіантами. Сигнальні картки.
І варіант – 64 х 14 = 896 мм2  (сильніші)
ІІ варіант – 25 х 20 = 500 мм2 (слабші)
6.     Задачі 494 (усно) в парах.
а) на 19 а (малюнок)
б) на 53 000 км2 (карта України та Франції).
Для сильніших учнів – допомога слабшим
7.     Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Задача 497 (фронтально,  за планом ділянки). Сильніші учні два завдання
- Чому дорівнює площа присадибної ділянки? (25 а)
- Яку площу займають будівлі й двір? (4 а)
- Сад? (6 а)
- Як знайти площу, яку займає город? Поясніть. Обчислити. (25 – (6+4) = 15 а.)
2.  Обчислення значень виразів на сумісні дії. Вправа 495. Самостійна робота.:
І варіант                                                                  ІІ варіант
10 000 – 604 х 5 – 910 = 10 000 – 3020 – 910 = 6070            936 : 26 + 35 х 22 = 36 + 770 = 806
37х14 – 693:21 = 518 – 33 = 485                                            50 507 х 6 + 14 850 = 303042+14850=317892

3.Відповідно до час: перевірка та оцінювання роботи
Додаткове завдання. Обчислення площі та периметра прямокутника. Завдання 496.
У кожного на парті лежить прямокутник зі сторонами 2 см 5 мм і 9 см 5 мм. Обчисліть периметр та площу прямокутника.

VI. Підсумок уроку
-         Як обчислити площу прямокутника?
-         Які одиниці вимірювання площі ви запам’ятали?
-         Де можете застосувати свої знання?
Робота з сигнальними картками. Вправа «Так чи ні»
1.     мм2  - площа квадрата зі стороною 1 мм
2.     см2 – площа квадрата зі стороною 1 дм
3.     м2 – площа квадрата зі стороною 10 м
4.     1 а – площа квадрата зі стороною 10 м



Тема: Число 10. Склад чисел до 10. Складання рівностей

Мета: повторити утворення числа 10; закріплювати знання дітей про нумерацію першого десятка;
формувати навички кількісної і порядкової лічби, знання про склад чисел до 10; складати й читати рівності, використовуючи назви чисел при додаванні;
 розвивати вміння розв’язувати логічні задачі;
 виховувати бережливе ставлення до природи, повагу до старших.

Обладнання: презентація, силуетні листочки з цифрами, предметні малюнки, смужечки з різною кількістю кружечків, кольорові олівці, сигнальні картки.

Хід уроку

1. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань

Вчитель. Ми починаємо урок, що математикою в нас з любов’ю називається.
–  А що ми вивчаємо на уроках математики (цифри, числа, склад чисел, порівняння груп предметів та чисел...)
Яке число ми вивчили на попередньому уроці? (10)

1)  Хвилинка каліграфії
Закінчується осінь і засумувало Сонечко. Давайте з вами разом порадує його нашими знаннями та вміннями, покажемо чого ми навчилися за осінь. Вирушаємо в подорож по осінньому довкіллю. За гарну роботу ви також будете отримувати листочки, які потім обміняємо на смайлики.
І першою нашою зупинкою буде хвилинка каліграфії.
Розгорніть зошити. Які числа ми будемо писати. Скільки потрібно цифр для їх запису? Поясніть чому.
Пропишіть 9 і 10. Порівняйте ці числа. Назвіть сусідів числа 9. Попереднє число до числа 10. (Кращим листочки)

2)  Математичний диктант провести з метою виявлення уваги дітей і вміння рахувати в умі (анімаційний фільм).
Наступною нашою зупинкою буде математичний диктант
Нагадую, що спочатку слухаємо, рахуємо, а потім записуємо тільки результат.
Прослухайте і запишіть відповіді:

1) Їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знайшов:
2 – під березою, 7 – під осиною.
Скільки їх буде в корзині? (9)

2) Ось горобчик прилетів,
Чик і братик поруч сів.
Приєднались два дружки.
Вбрані в сірі кожушки,
Скільки разом стало всіх?
Порахуйте швидше їх. (4)

3) Що у лісі так гримить?
Робить вулики ведмідь.
Він зробив їх тільки сім –
Тобто менше на один,
Ніж раніше планував. (8)

4) Підігріла чайка чайник
Запросила 9 чайок:
– Всі приходьте ви на чай!
Скільки чайок, відгадай! (10)

5)  У білочки було 5 горішків і 2 грибочки. Вона з’їла всі грибки і 3 горішки. Скільки горіхів залишилося в неї? (2)

У дітей в зошиті такі відповіді: 9 4 8 10 2. Листочки учням.
–  Яке число в цьому ряді найменше?
–  А яке найбільше?
–  Які треба взяти 2 числа, щоб одержати число 2, 10?
–  Яку дію ви будете використовувати?
Наше сонечко радіє вашим знанням.

2. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми з вами повторимо числа від 1 до 10. Будемо лічити, складати рівності, будемо вчитися бути справжніми господарями на Землі.


3. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1) Порядкова лічбаЗмагання. Осінь – чудова пора. Її можна відрізнити від інших пір року по різнобарвному килиму листя, яке потихеньку кружляє в повітрі, одне за одним в певному порядку лягає під деревами. Вітерець не тільки перемішав усі листочки, але й деякі з них взагалі поніс від дерева, з якого вони опали.
Назвіть числа по порядку.
Назвіть числа в такому порядку, як вони записані на листках.
–  Яке число перше? Яке останнє? Яке четверте?
–  Яке число найбільше? Яке найменше?
Назвіть числа в порядку зростання.

2) Фізкультхвилинка

3)  Робота в парах. Вчитель розказує, що першою у лісових звірів нас зустрічає Білочка, яка готується до зими. (завдання 3, с. 42 – на картках у кожного).
–  Що білочка заготовила на зиму? Скільки шишок заготовила білочка?
–  А скільки грибочків? Ягідок ?
Допоможемо скласти в комірчину всі продукти  для білочки. Поєднайте малюнок з відповідною рівністю. І спробуйте пояснити вашу думку. Працюйте в парі і пам’ятайте правила спільної роботи. Перевіряємо.
Шишок? (5) Грибів? (7) Ягід ?(9). Дякую за роботу.

4) Гра «Мовчанка». Ми з вами вже знаємо як писати та читати рівності, як називаються числа при додаванні. Нагадайте мені, будь ласка.
Візьміть віяла. Покажіть мені попереднє число до числа 5, наступне за числом 7, знайдіть суму чисел 2 і 1, до 3 додати 3, покажіть, яке число більше 6 чи 9.
Дякую за роботу.

5) Завдання 1, с. 42.  Завдання 1. Для того, щоб допомагати людям і довкіллю існують вертольоти, які доставляють грузи, допомагають боротися з пожежами та інше.
Давайте допоможемо вертольотам правильно розмістити суми.
4+1=5           1+2=3                          5+2+1=8

6)               Фізкультхвилинка (музична).


7)               Робота з підручником.
Завдання 2. Записати склад чисел 5 і 6 за зразком.
5 = 3 + 2                              5 = 2 + 3
6 = 4 + 2                              6= 3 + 3

Завдання 3. А тепер ми з вами повторимо вартість монет і складемо рівності. Бо нам треба вміти рахувати гроші, бо ми купуємо різні речі в магазині.
Погляньте на завдання 3 на с. 42. Запишемо рівності.
5 + 5 = 10                5 + 1 + 2 = 8            2 + 1 + 2 = 5

8)               Це цікаво! Виріши таку задачу: задача 5, с. 42 (Порушив).
Мама дозволила Петрику зірвати в саду не більше 3 яблук. Петрик зірвав 4 яблука. Чи не порушив Петрик маминого дозволу?
А на вашу думку, який це вчинок? Чому? А що ж тепер зробити, щоб виправити ситуацію?
Пам’ятайте, треба з повагою ставитися до старших, дослуховуватися до їх думки, питати поради і тоді кожен день буде дарувати нам радість.
І сьогодні ми подарували радість нашому сонечку.

4. Підсумок уроку
Розказати батькам, що засвоїли на уроці.
Я хочу почути, що ви знаєте, вмієте.
Щоб перевірити як гарно ви знаєте склад чисел 8, 9, 10 пропоную вам завдання. Ми вже з вами працювати  з такими завданнями.


Дякую за роботу. Ось і сонечко зраділо осінньому букету. 











Немає коментарів:

Дописати коментар